۱۳۹۳ آذر ۵, چهارشنبه

وكيل مدافع احمد العلواني: حكم اعدام قبل از دادگاه آماده شده بود




تلويزيون البابليه در  3/9/93 با بديع عارف  وكيل مدافع احمد العلواني گفتگو كرد:

 وكيل بديع عارف گفت:  كه همان‌طور كه انتظار مي‌رفت، حكم اعدام از قبل آماده شده بود. من فقط در دو جلسه از جلسات نماينده احمد العلواني حضور داشتم و بين من و قاضي مشاجره شد چون وي به من اجازه نداد كه با شهود صحبت كنم و درباره دلايل صحبت كنم و سعي در سركوب و حتي بازداشت و دستگيري من داشت و از من خواست از شكايت بيرون بكشم و روي متهم فشار مي‌آورد كه يك وكيل ديگر انتخاب كند ... در جلسات اول طبق آن‌چه هم كه در كانال شما بابليه پخش شد احساس كردم كه حكم اعدام صادر خواهد شد چرا كه در اين بررسي‌ها نقض قانون بسياري صورت ‌مي‌گرفت و اين از حقوق متهم و وكلا است كه از شهود سؤال كنند و اين چيزي بود كه در اين پرونده صورت نگرفت و من در نهايت مجبور شدم كه اين ماموريت را رها كنم... الآن نمايندگاني كه در جلسه بودند نماينده احمد المساري و سلمان الجميلي بايد حقايقي را كه در دادگاه اتفاق افتاد افشا كنند...

 
احمد العلواني نماينده مجلس كه در سال گذشته در دفاع از تحصن و اعتراضات مردم سني به جان آمده از جنايات رژيم و مالكي در عراق، به حمايت آنها برخواسته بود، توسط باندهاي وابسته به مالكي به خانه او حمله شد و بعداز كشتن برادرش او را دستگير كردند. اين دستگيري عشاير انقلابي را به شروع دفاع مسلحانه از خود واداشت.
  جريانات ضد دخالت رژيم در عراق اعلام حكم اعدام العلواني توطئه اي عليه ائتلاف فراگير و بنفع رشد داعش در عراق ارزيابي ميكنند 
ايران اسرار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر